Naučte se plnohodnotně využívat outlook
Pokud pracujete v kanceláři, pravděpodobně využíváte k internetové komunikaci outlook. Možná si říkáte, že na napsání a přijetí e-mailu nepotřebujete mít nějak hluboké znalosti. Programy ze sady Microsoft Office staví na logice, a proto jsou uživatelsky přítulné, jak se říká. Přesto si dovolím položit otázku, ovládáte dobře outlook?
E-mailový klient, který obsahuje klienta e-pošty, vedení kontaktů, organizaci času, úkolů. Produkt lze pořídit jako samostatný program, ale častěji je pořízen s celým balíčkem Microsoft Office.
Aplikaci využíváme pro správu firemních i soukromých e-mailů a kontaktů.
Pokud pracujete v kanceláři, měli byste umět více, než jen přijmout a odeslat e-mail. Co například by měla být samozřejmost?
Co byste měli určitě umět
· Vytváření podsložek– vytváření podsložek, do kterých se budou e-maily řadit. Například se Vám budou třídit e-maily od firmy Koláček do složky Koláček a e-maily od firmy Koblížek do složky Koblížek. Je to přehlednější
· Vytváření libovolného počtu účtů– mnozí lidí ani nevěděli, že lze vytvořit libovolné množství účtů. Tedy i soukromých. Nemusíte přebíhat z jedné aplikace do druhé.
· Vytvoření adresáře a skupiny kontaktů– adresář představuje nenahraditelného pomocníka. Skupina kontaktů je pak určena pro určitý okruh lidí. Když budete mít skupinu Koláčkovi zákazníci, stačí do příjemce zadat Koláčkovi… a importuje se celá skupina kontaktů
· Odebrání špatného e-mailu– určitě se Vám to stalo. Posíláte důležitý e-mail, kde musíte vložit přílohu s důležitým dokumentem. Ale tu zapomenete vložit. Nebo posíláte info o termínu schůzky a napíšete špatné datum. Víte, že je možné tyto e-maily odebrat nebo opravit a nemusíte se omlouvat? Tedy za předpokladu, že adresát ještě nestihl e-mail otevřít.
· Plánování schůzek– outlook lze využívat nejen k psaní a přijímání e-mailů, ale k plánování schůzek.
· Sdílené kalendáře– ve firmě se určitě velmi vyplatí využívat také sdílené kalendáře.