Jak zviditelnit web?
Každý web, který se vyskytuje na internetu, musí usilovat o přízeň veřejnosti. Totiž ne on sám, nýbrž jeho provozovatel, který je právě na návštěvnosti zainteresovaný a nejednou i přímo závislý. Protože když na webu nejsou návštěvníci, nehýbou se tu ani obchody či jiné aktivity, k nimž onen web slouží, a to má za následek fakt, že je potom takový web vlastně naprosto zbytečný. Vždyť k čemu provozovat web, který má spojovat svého majitele se světem, když nikoho nespojuje, že? To je bláhovost.
Jenže na druhou stranu není řešením vlastně ani opuštění či přímo zrušení takového webu, který neplní svou funkci. Protože bez podobného internetového výtvoru nebude nikdy dosaženo toho, co se zamýšlelo. Ani zázrakem.
A tak se musí s neúspěšným webem něco dělat. A co?
Rozumní majitelé nechávají svůj web optimalizovat pro internetové vyhledávače. Tedy starají se o to, aby se provedla SEO, díky níž se dá oné vytoužené vysoké návštěvnosti dosáhnout.
Jak to funguje? Z webu se odstraní nedostatky, které se na něm mohou hypoteticky vyskytovat, zajistí se napsání dostatečného počtu kvalitních obsahových a propagačních článků a dalších textů, vytvoří se a optimálně umístí zpětné odkazy, jež sem budou přivádět návštěvníky z dalších webů, vyberou se ta nejlépe fungující klíčová slova a chybět pochopitelně nesmí ani propagace a reklama.
A důsledek?
Web se po takových změnách stává dokonalejším pro internetové vyhledávače, tedy pro nástroje, jež pomáhají uživatelům internetu najít na síti přesně to, co tito hledají. A když odkaz na takovýto web předběhne ve vyhledávačích konkurenci, má návštěvnost zaručenou. A pak už nic nebrání tomu, aby se splnilo to, co je od onoho webu očekáváno. A to naprosto bez ohledu na to, oč jde.
A to je také důvod, proč majitelé nepříliš navštěvovaných webů na optimalizací sázejí. Bez ní by se návštěvníků možná nikdy nedočkali.